Eltűnt személy: Mit kezdjünk a fiatalokkal?

Szeretettel köszöntelek a ELTŰNTKERESŐ közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4589 fő
  • Képek - 283 db
  • Videók - 278 db
  • Blogbejegyzések - 787 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 157 db

Üdvözlettel,

ELTŰNTKERESŐ vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a ELTŰNTKERESŐ közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4589 fő
  • Képek - 283 db
  • Videók - 278 db
  • Blogbejegyzések - 787 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 157 db

Üdvözlettel,

ELTŰNTKERESŐ vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a ELTŰNTKERESŐ közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4589 fő
  • Képek - 283 db
  • Videók - 278 db
  • Blogbejegyzések - 787 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 157 db

Üdvözlettel,

ELTŰNTKERESŐ vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a ELTŰNTKERESŐ közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4589 fő
  • Képek - 283 db
  • Videók - 278 db
  • Blogbejegyzések - 787 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 157 db

Üdvözlettel,

ELTŰNTKERESŐ vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Mit kezdjünk a fiatalokkal?

 

A legfrissebb - mai - hírek szerint Zala megyében egy tizenöt éves srác megmártogatta a bicskáját egy nála öt évvel idősebb srác gyomrában, akit életveszélyes sérülésekkel szállítottak kórházba.
A rossz nyelvek természetesen már cigány elkövetőt valószínűsítenek, de akik biztosra akarnak menni, azt írják, hogy ha nem is cigány volt, de félig mindenképpen, esetleg “Krisztián” mintáját követte, tehát megint a romák a felelősek. Tipikusan az az eset állt elő, hogy se magunk, se a saját csoportunkhoz tartozók nem lehetnek felelősei a bajnak. Nem is akarok ezzel tovább foglalkozni konkrétan.

Az [origo] hozott le egy másik felkapott cikket “Nem kiborulni” címmel. A pedagógusok, de a szülők sem érzik felelősnek magukat, egymásra mutogatnak, amikor felelőst keresnek. Ugyancsak tipikus esete annak a megállapításnak, amit fentebb tettem. Ezzel se foglalkozzunk inkább!

Bajok vannak a mai fiatalokkal - felkiáltással kongatjuk meg a vészharangokat. A baj pedig nem más, mint a szocializálatlanság. Ezt meg kell oldani a társadalom védelmének érdekében. Történhet ez úgy, hogy kielemezzük a helyzetet, s megállapítunk olyan szabályokat, melyek a jövő generációinak a fejlődését hozza egyenesbe. Ezzel csupán az a probléma, hogy a jelenben viszont változás nem történik azokkal, akik tünetei egy szélesebb kört érintő jelenségnek, és nem hallgathatjuk el azt a tényt, hogy ez kihatással lesz azokra, akiket az új szabályaink érintenek. Szerintem könnyen előfordulhat, hogy az a “gyógyszer”, amit most “kifejlesztenek” és hathatós megoldást is nyújtana most, de a probléma jelenkori kezeletlensége miatt a jövő generációra hatástalan lenne, mert súlyosabb devianciák bontakoznak ki.

A szituáció adott. Van a pedagógus, akinek semmiféle joga nincs arra, hogy hatékony fegyelmezési módszerekkel éljen olyan fiatalok szemben, akik gátolatlanul viselkednek. Tanítani viszont kell, a fegyelmet fent kell tartani. Mi a teendő? Hogyan oldjuk meg a kijelölt feladatokat ilyen szűk skáláján a lehetőségeknek? Érdemes vonni egy párhuzamot. Mivel a mai napot a büntetjőg tanulásának szenteltem, s igencsak az elején járok még, így büntetőjog-tudománnyal foglalkoztam. Szó esett a tankönyvben a XX. század eleje-közepe táján kibontakozó új eszmeáramlatokról. Ezeknek az irányzatoknak az a közös sajátosságuk, hogy a bűnözés kezelését úgy gondolták orvosolni, hogy a büntetőjogot igyekeztek eljogiatlanítani a szociológia közbenjárásával. Bár bizonyos megvalósítások, mint például a treatment, csúfos kudarcot vallottak, ez azonban nem jelenti a vesztét az egésznek. Ezzel arra akartam felhívni a figyelmet, hogy a kriminológusok úgy akarták kezelni a bűnözést, hogy a represszió alapú büntetéseknek kisebb jelentőséget tulajdonítanak. Ez annyiban függ össze a pedagógusok helyzetével, hogy nekik sincsenek igazán mérvadó eszközeik a megtorlásra, bár őket törvény kötelezi arra, hogy ne megtoroljanak. Ez azért jelenthet problémát, mert nem önként választották ezt az eljárást. Fegyvertelennek érezhetik magukat a tanítók, tehetetlennek, s ennek megfelelően viselkednek, belenyugszanak. A tanításban végbemehet egyfajta mentalitásbeli változás, s ezt kell követnie a tanároknak is. Viszont a felfogások változásának indítékait, az ezáltal felmerülő problémák kezelését a törvényalkotó nem kommunikálja megfelelően vagy egyáltalán sehogy feléjük. Nem csoda, ha így azt érzik, hogy valakik onnan fentről okoskodnak, osztják az észt miközben fogalmuk sincs a kialakult helyzetről. Persze könnyen lehet, hogy a törvényalkotó sem készült fel arra, hogy ilyen következményekkel járhat a törvény. Ezen sincs mit csodálkozni, ha azt vesszük alapul, hogy a magyarországi kodifikációt nem előzi meg egy előzetes hatáselemző tanulmány. Súlyos problémák vannak tehát még itt is. Keseregni pedig nincs értelme! A problémák ettől nem múlnak el, megoldásra van szükség!

Nehéz egy blogban, egy egyszerű posztban megfogalmazni a megoldást, mert nem lehet általánosítani. Másképp kell eljárni egy hatévesekből és eltérően egy tizenhatévesekből álló osztályban. Szükség van az innovációra, szükség van arra, hogy belássuk, tehetetlenségnyilvánítás nem oldja meg a problémát, s hiába kesergünk, hiába ragaszkodunk egykori lehetőségeinkhez. Ez a legkényelmesebb. Ezért azt mondom, össze kell fogni. A törvényalkotónak a pedagógussal, a pedagógusnak a pedagógusokkal, a pedagógusnak a szülőkkel, a pedagógusnak az osztállyal. Központi szerepe van a tanárnak, hisz ő észleli és adott esetben szenvedi el a kiskorúak viselkedését. Elsősorban neki okoz kellemetlenséget, neki kell a legmotiváltabbnak lennie, hogy ezen változtatni lehessen.

Ezzel a bejegyzéssel nem lehetett más célom, mint hogy ráeszméltessem azokat, akik engem olvasnak, hogy van más út, mégha keskeny is. Remélem, a probléma kezeléséhez sikerült egy-két gondolatébresztővel szolgálnom!

Címkék: alternatívák brainstorm büntetőjog-tudomány deviancia devidencia eszmefuttatás pedagógia társadalmi problémák

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Orsós András üzente 15 éve

Megtisztelő, hogy itt is megjelenik egy posztom, de kérlek, legközelebb szólj. Elsősorban a nem a szerzői jogok miatt, hanem inkább azért, hogy tudjam, olyan bejegyzést írtam, ami méltó arra, hogy több fórumon is megjelenjen.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Sarkadi Mária írta 1 hónapja a(z) Örökbefogadott gyerekek keresése fórumtémában:

Üdvözlök Mindenkit. Keresem a húgomat, aki 1995.02.02. ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu